Predmet: Statistična podpora kakovosti in organizaciji v zdravstvu
Vrsta predmeta: izbirni
Nosilec predmeta: Red. prof. dr. Gaj Vidmar
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester |
---|---|---|---|
Uporabna statistika, druga stopnja | Vsi moduli | 1. ali 2. | 1. ali 2. |
Za podrobnejšo časovno razporeditev glej predmetnik.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
- Vpis v letnik študija.
- Pozitivna ocena seminarske naloge je pogoj za pristop k ustnemu izpitu.
Vsebina:
Zasnove in metodologije stalnega izboljševanja kakovosti
- zgodovina in "filozofija" (Deming, Shewhart, Wheeler)
- sistemi in standardi (Six Sigma, ISO)
Uradni podatkovni viri za upravljanje na področju zdravstva
- kazalniki kakovosti in varnosti
- zdravstvene klasifikacije (MKB, MKF)
Kakovosten prikaz podatkov za poslovno poročanje in podporo vodenju
- iizbrani prikazi podatkov (točkovni grafikoni, mozaični grafikoni, toplotni zemljevidi, iskrne črte)
- povezava tabel in grafikonov, nadzorišča
- splošna načela oblikovanja dokumentov
Temeljne statistične metode za nadzor kakovosti v zdravstvu
- razvrstitveni prikazi, lijačni grafikoni in kontrolne karte
- odkrivanje osamelcev, prilagajanje enorazsežnih porazdelitev
- analiza povprečij (ANOM)
- diagrami kumulativne vsote (CUSUM) in zaporedno testiranje (SPRT)
- ocenjevanje in upoštevanje tveganj (pregled pojmov in pristopov)
Izbrana poglavja iz analize opisnih podatkov, ocenjevalnih lestvic in analizi skladnosti
- RIDIT analiza in podobne metode
- analiza in prikaz zanesljivosti in skladnosti (koeficienti kapa, Cronbachov alfa, ICC, pristop Blanda in Altmana, Bangdiwalov grafikon, konkordančni koeficienti in grafikoni)
Uvod v analizo učinkovitosti
- osnove analize verjetne meje (SFA)
- osnove analize podatkovne ovojnice (DEA)
Cilji in kompetence:
Cilj predmeta je seznaniti študenta s sistemi in metodologijami stalnega izboljševanja kakovosti ter podatkovno-analitičnimi kazalniki, ki se uporabljajo v zdravstvu, s pomenom in metodami kakovostnega grafičnega prikaza podatkov za poročanje in podporo vodenju v zdravstvu, ter s statističnimi modeli in psihometričnimi metodami za upravljanje s kakovostjo v zdravstvu.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
- poznati glavne sisteme in metodologije stalnega izboljševanja kakovosti ter njihovo vlogo v zdravstvu;
- poznati osnovne kazalnike kakovosti in varnosti v zdravstvu;
- poznati zasnovo in strukturo klasifikacij ICD-10 in ICF;
- poznati načela in metode kakovostnega prikaza podatkov in jih znati uporabiti na podatkih iz zdravstva;
- znati izdelati uporabna nadzorišča;
- razumeti in znati uporabiti ustrezne statistične metode za nadzor kakovosti v zdravstvu;
- znati analizirati merske lastnosti lestvic, ki se uporabljajo v zdravstvu;
- znati statistično analizirati in grafično prikazati skladnost med ocenjevalci oziroma metodami;
- poznati osnovne pojme in pristope analize učinkovitosti bolnišnic.
Uporaba:
- uvajanje in izvedba nadzora kakovosti v zdravstvu in drugih družbenih dejavnostih;
- poslovno poročanje in podpora odločanju v zdravstvu in drugih družbenih dejavnostih;
- raziskovalno delo na področju kakovosti v zdravstvu, epidemiologije, zdravstvene politike, javnega zdravja idr.
Refleksija:
- zavedanje vloge analize in prikaza podatkov pri zagotavljanju kakovosti v zdravstvu in drugod v javnem sektorju;
- zavedanje pomena statistike kot orodja za podporo odločanju na vseh ravneh zdravstva in drugod v javnem sektorju;
- zavedanje pomena ustrezne uporabe in nadaljnjega razvoja statističnih in grafičnih metod za napredek vseh zdravstvenih dejavnosti.
Prenosljive spretnosti:
- poglobljeno razumevanje sistemov in metodologij stalnega izboljševanja kakovosti;
- poznavanje obeh univerzalnih zdravstvenih klasifikacij in njune uporabe;
- zmožnost kakovostnega prikaza podatkov za poslovno poročanje in podporo vodenju;
- zmožnost uporabe statističnih metod za prepoznavanje odstopajočih vrednosti in analizo skladnosti;
- poznavanje osnov ekonomske analize učinkovitosti.