Predmet: Anketno raziskovanje
Vrsta predmeta: izbirni
Nosilec predmeta: Izr. prof. Katja Lozar Manfreda
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester |
---|---|---|---|
Uporabna statistika, druga stopnja | Vsi moduli | 1. ali 2. | 1. ali 2. |
Za podrobnejšo časovno razporeditev glej predmetnik.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
- Vpis v letnik študija.
Vsebina:
- Uvod, umestitev anketnega raziskovanja v širši okvir družboslovnega raziskovanja.
- Namen in primeri anketnega raziskovanja.
- Koraki anketnega raziskovanja.
- Definiranje ciljev anketne raziskave in operacionalizacija.
- Načini anketnega zbiranja podatkov (osebno in samo-anketiranje, anketiranje na papirju in računalniško-podprto anketiranje).
- Oblikovanje in testiranje anketnega vprašalnika.
- Zbiranje podatkov.
- Priprava podatkov za analizo.
- Specifičnosti statistične analize anketnih podatkov.
- Pisanje poročil.
- Standardi in etični vidiki anketnega zbiranja podatkov.
- Anketne napake.
Cilji in kompetence:
Namen predmeta je seznaniti študente s teorijo in prakso anketnega raziskovanja, to je raziskovanja, ki podatke zbira s pomočjo anketnih vprašalnikov, na katera odgovarjajo anketiranci pri terenskem ali telefonskem anketiranju ali pri različnih oblikah samo-anketiranja (po pošti, po svetovnem spletu). Predmet vključuje predavanja, samostojno študiranje in razpravo, preko katerih bodo študenti pridobili osnovne kompetence za izvajanje anketnih raziskav, vključno z definiranjem ciljev raziskave (problem, hipoteze, ciljna populacija) in načrta raziskave, oblikovanjem vzorca, oblikovanjem in testiranjem vprašalnika, zbiranjem podatkov s čim manj neodgovori na različne načine (s pomočjo anketarjev ali samo-anketiranje), priprave podatkov za analizo in dejansko analizo ter pisanje poročil. Študenti bodo spoznali tudi osnovne koncepte kvalitete anketnih podatkov.
Predvideni študijski rezultati:
Razumevanje procesa in postopkov anketnega raziskovanja ter osnovnih pojmov kvalitete anketnih podatkov.