Predmet: Kategorični in merski modeli v družboslovju
Vrsta predmeta: obvezni-modulski
Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Gregor Sočan
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester |
---|---|---|---|
Uporabna statistika, druga stopnja | Družboslovna statistika | 1. | 2. |
Za podrobnejšo časovno razporeditev glej predmetnik.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
- Vpis v letnik študija.
Vsebina:
V poštev pridejo vsebine iz naslednjih tematskih sklopov:
- Korespondenčna analiza.
- Merski modeli: Pregled merskih modelov v družboslovju. Klasična testna teorija: pravi dosežek in napaka merjenja; zanesljivost in njeno ocenjevanje; praktična uporaba koeficienta zanesljivosti. Uvod v logistične testne modele: interpretacija in ocenjevanje parametrov ter prileganja modela. Načela sestavljanja kompozitnih mer.
Cilji in kompetence:
Po opravljenem predmetu študenti poznajo in razumejo metode zbiranja podatkov in analize podatkov, primerne za kategorične podatke. Znajo formulirati, prilagajati, testirati in interpretirati preproste log-linearne modele z ali brez odvisnih spremenljivk. Izvesti in interpretirati znajo preprosto korespondenčno analizo.
Študenti se vpeljejo v sodobne metode psihometrične analize, uporabne pri reševanju merskih problemov v družboslovju, vključujoč tako klasično testno teorijo kot teorijo odgovora na postavko. Poznajo temeljne predpostavke, teoretične osnove, osnovne postopke in omejitve posameznih pristopov.
Predvideni študijski rezultati:
Poznavanje osnovnih merskih modelov. Razumevanje osnovnih statističnih načel klasične testne teorije in teorije odgovora na postavko. Razumevanje glavnih rezultatov psihometrične analize.
Poznavanje najpomembnejših metod analize kategoričnih podatkov in log-linearnega modeliranja ter zmožnost uporabiti te analize s pomočjo ustrezne programske opreme.